Friday 20 April 2012

Interview and interview

Picture yg tiade kaitan dgn cerita hehehe :) tp suka cos like me n my bestfriend 
haiiiippp :) assalammualaikum.... hehehe korang mesti nk tau kan camne n keputusan interview aku arito..jawapannye diam seribu bahasa pui...hahahhaha bukan rezeki aku agaknye.. tp ade ceter best tgh aku makn sedap-sedap n opismate aku  (yana) kt Kfc petaling enset ni pun berbunyi lagu spider gitu hehehe....aku angkat n dengar suara perempuan yg penuh lemah lembut bercakap..Die suh aku g interview hahahahaha ni compny laen lak..so kena la g interview lagi...walaupun bosan dgn mendengar perkataan interview too...yela lau da interview nk kna prepare arr ckit2kan..walupun sbnarnya aku x prepare pape pun sbb xsempat kos die suh g interview trus esoknya..Dgn semangat yg waja untuk menaikan taraf hidup..dan aku perlukan kerja n interview itu!!...so aku setuju..blik jer opis terus isi borang cuti..


KeesoKkan harinya aku g la tempat to janji kul 10 pagi tp  aku awl pagi dlam kul 9 da terpacak kat opis die hahahaha... al maklum la xde sape nk antakan melaikan abah yg tercinta...ito pasal la aku smpai awal..sampai2 staf pun xramai lg datag...tunggu punya tunggu..dtg lar Mr. nie tok interview aku..so korang tau la interview biasela macam2 die tnye...sampai la kna buat design..tp yg bestnye interview aku nie yang paling lama penah aku alami dari kul 9 pg pai ke 1.30 tgh hari huiii time too perut punye keroncong memang syokk ar..tahan kan juga ..sudah kan design sampai la perfect :) then aku pun blah la..


dengan girang  gemirang bersama perut lapar wlaupun xpat pape keputusan pun lagi time to..tp suka sangat sbb dapat balik umah hahahahaha...dalam cab terus call meera my bestie so petang Janji g lepak king mam mcD kt HusienOnN lapar punye hal macam la xleh mam kt umah..hehe
smile :)
Beberapa jam kemudiaN setelah sampai kt umah meera .... telefon aku berbunyi.. dan ni perbualan aku n beliau..Salam nurul hidayah ke? yer saye..bercakap ..Ok.saya dr  company......., nak bgtau yang awak dapt tawaran kerja, sebagai  Graphic Designer di company kami...dengan gaji RM- - - - aku dgn bestnye tergamam sbb cepat giler dapat tahu  keputusan :) apa-apa pun allhamdulillah akhirnya dapat juga aku keja x sia 2 g interview..padahal org laen lg byk kot g interview dr aku bru 3 kali hehe..


so aku n siDia skang da ade kerja yg leh menjamin hidup kami masing2..lepas nie bru la bleh plan nk kawin hahahahahaha suka sangat lau bab2 kawen nie..hihi.. pape pun syukur pade allah dalam2 aku gembira ramai lagi kawan2 aku yg x dapat kerja yg terbaek lg dalam hidup diorang..insyallah rezeki xkemana cuma cepat atau lambat..bukan senang untuk kami pelajar yg berlulusan universiti walaupun berijazah tok dapt kerja sbb sekarang terlampau banyak persaingan drpd Universiti atau pun kolej yg laen tp alhamdulillah aku bangga menjdi student uitm sbb kepakaran aku tidak diragui..terima kaseh lecture2 :) tp pape pun mcam yg aku cakap td rezeki ade je dimane2 cepat lambat n useha jgn lupe...mane2 tmpat kite blajar pun sma je xmenjaminkan pape...


Dan sekarang dah terasa berat hati giler nak tinggalkan kt company yg aku tgh bekeja skang nie secretlab.media..Company nie giler cool org yg ade dalam company nie plak super duper terbaek punye org yg penah aku jumpe...alangkah bestnye lau dpt jd designer kt company nie..tp apakan daya...uuhuuuu BOss...amekla sye keja dekat company boss yg best giler nie...uhuuuu macam lah dapatkan hehehe xpela..


aPape pun 2 mei aku berhijrah ketempat yg baru...korang jgn lupa doakan untuk aku :)

No comments:

Post a Comment